logo

 

Me 110

           

            Samolot myśliwski okresu II wojny światowej, brał udział w kampanii wrześniowej 1939r. Był to pierwszy sprawdzian bojowy Me 110.  Zwrotniejsze PZL P.11c, prowadzone przez doskonale wyszkolonych polskich pilotów, uzyskiwały przewagę nad mało zwrotnymi, ociężałymi Me 110. Dopiero sukcesy w walkach z brytyjskimi i francuskimi samolotami w 1940r. wyrobiły Me 110 opinię groźnych samolotów. W bitwie o Anglię w drugiej połowie 1940r. pojedynki z nowoczesnymi myśliwcami brytyjskimi  Spitfire i Hurricane ponownie zweryfikowały ocenę.  Wyposażenie nowszych wersji w radar oraz dodatkowe działka sprawiły, że stały się one groźne dla bombowców brytyjskich latających na nocne bombardowanie III Rzeszy. Samoloty te z czasem przejęły główny ciężar obrony Rzeszy przed nocnymi nalotami alianckimi.

klik
klik 
 

                      

Model-półmakieta samolotu w skali 1 : 9,5, nadaje się dla średnio zaawansowanych; przeznaczony do lotów rekreacyjnych. Do napędu mogą być zastosowane silniki elektryczne np. klasy Redox 1200/1100, lub spalinowe 4 cm³. Poniżej przykład złożonego zestawu na pływakach autorstwa Pana Huberta.

klik
klik
klik

 

 

Dane techniczne: skala 1 : 9,5,
rozpiętość 174 cm,
długość 127 cm,
waga złożonego modelu około 3300g w zależności od zastosowanego napedu.
Waga poszczególnych elementów zestawu:
kadłub z kabiną ok 350g
skrzydło ok 650 g
statecznika 100 g
gondole silników 100g
powierzchnia nośna 40,4 dm²

silniki 4 cm³ lub elektryczne np. klasy Redox 1200/1100.

 Zestaw zawiera: laminatowy kadłub, laminatowe gondole silników ( 3 części), oszklenie kabiny, skrzydła styropianowe kryte balsą (wyfrezowana lotka, obrobiona krwędź natarcia), statecznik poziomy styropianowy kryty balsą, stateczniki pionowe balsa 5mm, wzory wręg silnika, naklejki ozdobne. Zestaw można zamawiać telefinicznie lub e-mailem

 Zestaw nie zawiera drobnych akcesoriów typu zawiasy, dźwigienki, podwozia itp, itd. Dostępne są również części zamienne.

  

klik
klik
klik
klik